Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Norström - 29 februari 2012 09:59

Så en visdomstand fattigare, men vilken smärta jag har idag. Igår vart de en fika med systrarna Persson, efter det handlade jag ochhämtade Jolie. Lillpiga har gjort långledigt nu till 10 april då hon återvänder till dagis.


Strax ska vi klä på oss och gå ut i solen, underbart. Städa lite i stugn sedan blir det lite åkning i pulkabacken. Kommer uppskattas kan jag lova.


Sedan kommer tant förbi (moster), Jolie längtar efter att busa tant. Så hoppas hon är utvilad, så hon orkar ett barn med en aning energi. Imorgon ska jag och Jolie på badhuset och plaska, vilket kommer att uppskattas. Var ett tag sedan vi var och bada.


Nej på med kläder och ut till den strålande solen!

Av Petra Norström - 27 februari 2012 18:30

En stor saknad härjar i huset i Multrå,. Wilhelm är på semester kommer hem på lördag och dit är det väldans många dagar. Men han var så gullig då han for i torsdags. Mamma när jag lägge rmig på kvällen så kastar jag några pussar till dej genom fönstret så du får hålla koll på dem så ingen annan tar dem. Sötnöten våran.

 


Kommit på en id'e jag ska ta och göra egna sådana barnböcker åt barnen, med hjälp av scrapbooking. Så tips, ja gärna.


Nu när jag skulle fylla i Jolies bok ytterligare så är kruxet att man får ju inte plats med allt man vill fyllla i. Så ska börja scrapbooka.


Nej nu ska jag ta och göra klar min prinsessa och snart lägga henne för kvällen. dessutom övertala henne om att hon måste ha blöja! Då hon vägrar! Men än så länge bestämmer mamma, även fast hon har en vilja av stål!


Har dessutom börjat städa i deras urvuxna kläder, vad mycket kläder de har... huvva.



Av Petra Norström - 27 februari 2012 12:01


Klockan 09.30 befann man sig på Tandläkarhuset. Dags för bedövning!

En halv timme senare var det dags. Operation Visdomstand.

En timme och fyrtion minuter senare var den borta. 2 stygn, massa blod och en helvetes värk i hela käken och skallen.


Nu har man proppa i sig alvedon kombo ipren och ligger på soffan. Det gör redan så fruktansvärt ont. Hur ska det kännas då bedövningen släpper?


Soppa en vecka framöver.


Våra bästa år nästa! 

Av Petra Norström - 25 februari 2012 08:12

Idag ska jag och Jolie även göra ett efterlängtat besök hos

våra älskade kaninbebisar. Vilket kommer uppskattas av både mor och dotter


   

Av Petra Norström - 25 februari 2012 08:00

Åter igen, vad veckorna går snabbt. Jag och Jolie sitter och myse i soffan. hon ser på Pippi Långstrumps jul och jag bloggar.


Hon är så inne i filmen man kan tro att det är första gången hon ser den, istället för 555gången. Men Pippi är ju bra och jag är väldigt glad för hon gillar Astrid Lindgren för de är ju betydligt bättre än allt tecknat. Även vår lilla prinsessa har en förkärlek till Pingu också, de är inte så tokigt de med heller.


Idag hoppas jag på att solen ska skina fram så vi kan grilla korv ute, det gillas skarpt.


Nej dags att fixa frukost så hjärtat får frukost då han vaknar.


Trevlig helg. 

Av Petra Norström - 24 februari 2012 11:45

vackert, modernt och i tiden.


Prinsessan Estelle, Sylvia, Ewa Mary Välkommen till världen än en gång.

Av Petra Norström - 24 februari 2012 11:45

vackert, modernt och i tiden.


Prinsessan Estelle, Sylvia, Ewa Mary Välkommen till världen än en gång.

Av Petra Norström - 24 februari 2012 08:00

Har funderat några dagar på ämnet föräldraskap. Bland annat för vi talat mycket om deti samhällskunskap.

Hur stort det är att bli förälder man avslutar ett kapitel i sitt liv och börjar ett nytt viktigt kapitel i sitt liv. Ett kapitel som gör att man får ett nytt fokus, en ny insikt i livet.


Att bli förälder kan vara det roligast, mest utmanande, spännande men också det absolut svåraste man gör.

Man får inte glömma att barnen tar tid och plats, det är något de måste få göra.


Jag skaffade barn för jag vill se nya liv växa och utvecklas. Barnet en del av mig själv och därmed att barnet föds så är ens eget hjärta utanför kroppen så skört och sårbart. Men det absolut bästa är att det finns nu någon jag älskar mer än något annat.


Men man får inte glömma att livet inte blir sig likt. Idag verkar många tro att ha barn är en dans på rosor. Att det inte föder problem med föräldraskap.

Man får nu hoppa över krogsvängarna, den oplanerade kompisträffen som man haft efter jobbet finns det inte tid för längre. För när man fått barn är Barnet/barnen viktigast, det är inget man kan ta fram när det passar utan man har åtagit sig ett livslångt uppdrag.


Det gäller att acceptera, upptäcka och fokusera

  • När ditt barn vaknar tidigt så får man lära sig upptäcka att tidiga morgnar är OK
  • Det mest fantastiska är att se det lysa kärlek i din partners ögon då han ser på den lilla bebisen.
  • Att fokusera på den lycka det är att ha barn, även mitt i den period då den sover dåligt och man har många vaktimmar på natten.
  • En fantastisk upplevelse av hur beroende den lilla bebisen är av oss vuxna.
  • Att acceptera att nu är man inte bara Petra utan nu är man mamma Petra.        
  • Det viktigaste är att genom barnens liv inte glömma bort att se sakerna från barnets perspektiv
  • Man får ett helt nytt fokus, insikten om vad som är viktigast i livet.

Det är bara barnets mor och far som vet vad som är bäst för dennes egna barn.

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards