Alla inlägg under mars 2012

Av Petra Norström - 31 mars 2012 07:33

Här vart det vår, nästan så man kunde börja kratta ihelgen. Tills igår då det kom massa snö och nu är det 10 minus snacka kontrastskillnad!


Vart tog våren vägen ? Jag har tvättat upp vinterkläderna! Så plusgrader tack.


Dags för näst sista meducin dosen till Jullan, sedan skriva liten innan mysfrukost.


Positivt för dagen solen skiner!

Av Petra Norström - 30 mars 2012 21:30

Nu är det helg, klockan är halv tio och jag ligger i sängen klar för sömn dessutom är jag less....


Klarade geografitentan idag =) Dessutom har jag sammhällstentan hängande över mig, hade beslutsångest om vad jag skulle skriva, men har bara cirkus tre sidor kvar att skriva.


Godnatt

Av Petra Norström - 28 mars 2012 20:56

Halva veckan avklarad, andra övningen inlämnad och klar idag. Skönt endast tentan kvar på fredag, men det känns bra inför den.


Däremot globaliseringstentan vet jag inte vad jag ska skriva om. Det blir morgondagens projekt. fått väldans mycket gjort idag. Suttit hemma hos svärföräldrarna och det har varit lugnt och skönt.


Nej nu ska jag lägga mig framför hjärtat i soffan och äta lite glass, tråkigt nog ser han hockey, jag vill se greys de firar ju alla hjärtans dag där.


Jolie är pigg =) Hon har lite hosta kvar men betydligt piggare, nu börjar man känna igen henne.


Imorgon har jag även en sak jag måste förbereda inför helgen och dessutom ska jag på VIP kväll på LIndex =)


Har även planerat en annan sak till veckan, en utflykt med familjen, jag väljer vart ochde ska få välja aktivitet. Det får bli en omröstning hos familjen Olsson/Norström.



Av Petra Norström - 26 mars 2012 12:17

Ja nu märks det att Jullan är på väg tillbaka, pencellinet biter bra på lillpiga. Skönt. Hans och Wilhelm har varit på öppna förskolan idag, jag och Jolie for en kort sväng till gammelmorfars.

Nu så lgger hon och vilar, men betydligt piggare idag.


Nu ska jag bunkra upp skolböcker, så blir det pluggning då "grabbarna" kommer hem, som Wilhelm uttrycker det.


Bra väder att plugga i, regnet har fullkomligt vräkt ner idag, och man ser inte tillstymmelse till sol så då är man peppad för skolböcker !


Hej hopp =)


Av Petra Norström - 25 mars 2012 12:36

och det är söndag. Snart är det en nyvecka, därmed tentavecka!


Jolie har öroninflamation och har fått pencelin så nu kanske hon piggnar på sig en del. Synd om lillpigan våran. Aldrig kul när barnen är dålig, helst då de inte är så duktig på att säga precis vad de har ont.


Nu har vi ätit kräm och mjölk och snart ska jag och Wilhelm ut på videkissejakt till vårat påskris. Sedan ska vi sitta sandlådan och leka lite. Wilhelm leker och mamma solar =)


Ikväll ska jag och Wilhelm iväg och fira Morbror som fyllde 45 år i fredags, men dock ej var hemma.


Ajöken fröken

Av Petra Norström - 24 mars 2012 08:00

som det brukar vara i vanliga fall. Men idag spöregnar det ute. Jolie har fortfarande feber och hosta.


Wilhelm är frisk och har energi för tre, en energisk unge utlånas =) Nej idag blir det aktivera Wilhelm så Jolie får vila. Undra vad man ska hitta på?



Av Petra Norström - 23 mars 2012 09:21

Så jag och Jolie klär på oss och går ut i det vackra vädret. Baka lite kakor och städa lite inför avfärd mot sopstationen. Fortsätter detta kanon väder så kan man snart börja kratta =) Nu är sandlådan snart framtinad.



Wilhelm ligger inne och sover, lillpojken sjuk. Han ska få lite frisk luft då han vaknar.



Annars blir det läsning senare idag, även dra dammsugarn över golven och fortsätta tvätta. Snart är tvättstugan tom.

Av Petra Norström - 22 mars 2012 15:24

att uppdatera kring min utbildning. Läser ju dubbelt upp och då kan man ju tro att det är dubbelt så mycket att göra. Men inte de!


Denna delkurs har varit ganska bra i både geografi/Samhäll B blir dessvärre nästa delkursen i samhällskunskap B då litteraturen är på engelska.


Men har avverkat hela första övningen i GIS kursen och börjat på övning 2. Tentamen i Samhäll som ska vara klar nästa söndag klockan 23.59 har jag valt ämne, litteratur och frågseställning så en bra bit på väg.


Näst vecka blir det desto mer plugg kommer få köra 9-16 mån-fredag.

Men otroligt spännande delkurser och roliga dessutom.


Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards