Alla inlägg under september 2012

Av Petra Norström - 23 september 2012 14:55

Idag då vi kom hem från mormor och morfar så fick vi ett "fin" besök. Det parkerade en mörk bil nere vid vägen sedan kom vå välklädda damer och erbjöd oss en framtid. Jolie sa vilka e ni och hon svarade er framtid mitt barn.


Jag berättade att vi inte var intresserad, vilket resulterade i att vi inte hade någon framtid. Att de inte begriper att om man är intresserad så hör vi av oss! Men snälla sluta knacka dörr.

Av Petra Norström - 19 september 2012 11:36

Från SIA



   

Av Petra Norström - 19 september 2012 11:30

Igår avslutades jobbet med rödvinbärsjuice vilket resulterade i 10 liter rödvinbärsjucie. Min kära mormor fick två flaskor sparade två uppe. Sedan frös jag in resten.


Den är supergod =)


 

Här kommer receptet för er sugna.


Rödvinbärsjuice

3liter röda vinbär

4liter vatten

1påse citronsyra

3 citroner

6dl socker/liter avrunnen saft


Pressa citronerna och häll över bären, lägg därefter i citronskalen.

Strö citronsyran över.

Koka vattnet och häll över vinbärsblandningen.

Låt detta stå ett dygn svalt

Sila och rör ner 6 dl socker/liter avrunnen saft.


Förpacka i 2 dl plastförpackningar och frys in.

Eller små petflaskor.


När saften skall blandas; tillsätt 4 delar vatten till 1 del saft.


Även gott med bubbelvatten till eller sockerdricka!

Av Petra Norström - 18 september 2012 10:48

Igår hände det inte så mycket, förutom att modemet la av, Men min kära sambo for och köpte ett efter han slutat på jobbet.


Hämtade barn och hem och göra mat; gjorde även en rödvinbärsjuice som blir klar i eftermiddag hoppas den blir god: första gången jag gör men hoppas på ett bra resultat.


Idag så är det seminarium sedan ett besök på sjukhuset, en sväng till min kära mormor och morfar. Hem och äta blodpudding mums =) sedan funderar jag poå att ta barnen till skogen och plocka lite lingon.


Hej hopp

Av Petra Norström - 18 september 2012 10:45

En MOLO POLARIS Svart


   

Av Petra Norström - 18 september 2012 10:40

Helgerna bara går av farten, fredag var jag och Jolie på öppna förskolan. Sedan höll vi på att stöka och böka här hemma.


Vi hade Hans föräldrar här på middag, då de åkte till Marmaris på söndagen. Lite avis är vi, men vi har ju massa saker att göra.


Lördagen vet jag e vad vi gjorde, vi handlade var ute en stund inne och städade och tvättade. Sedan vr det middag och bara mys.


Söndag åkte jag till Sundsvall, ut till pappas kusin ich vi gick ut i skogen och hon fick äran att lära mig hitta trattisar =)


Hämtade sonen, sedan hem!

Av Petra Norström - 14 september 2012 10:00

Inte ens en dag har gått, Jolie går runt och ropar "brorsan". Sedan säger hon kommer hem söndag =)

Det visar att han är saknad av oss alla.

         



Av Petra Norström - 13 september 2012 13:17

 

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards