Alla inlägg den 26 december 2013

Av Petra Norström - 26 december 2013 15:43

Vaknar man upp och inser att man inte bloggat på väldigt länge... Hösten är fortfarande kvar men julen har passerat i all hast.


Julen kom och gick och den största frågan var om alla barn fick en vit jul, kunde föräldrarna avstå alkholen vill säga? Sedan är de väl så att då ska väl alla barn få en vit nyårsafton med, för vad rättfärdigar att man får dricka upp i barnen på nyårsafton men inte på nyårsafton? Är nyårsafton föräldrars högtid och julafton barnens? Isåfall kanske man på jul ska servera pannkaka, tacos elle rkorv med bröd. För i ärlighetens namn så de flesta barnen är nog inte ås förtjust i rullader, kalvsyltor, sillar och lax på olika vis?

Vi dricker inte alkohol på jul, men det handlar inte om att barnen skall få en vit jul utan att jag inte tycker att man oberoende vilken högtid dag det är, att man ska dricka framför barnen. Men vad menar man med en vit jul då? att alla ska vara nykter, eller att man kan ta en julsnaps men slut där, frågan är ju idag ifall de flesta kan hejda sig. 


De jag verkligen irriterar mig på är de som sitter och påpekar om vir jul för barnens skull. Men i vanliga fall så dricker de annars med barn.. eller röker och är gravid, eller snusar med en bebis i magen.


Frågan är väl vilket budskap man ger barnen. Vilken uppfattning vill man att barnen ska ha om olika högtider, när är det okey att dricka sig redlös med barn? i mitt fall Aldrig

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards