Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Petra Norström - 9 augusti 2012 12:18

Vi tog på oss stövlar och regnkläder och begav oss till vår lillskog nedanför huset för och se om det fanns några bär.

Vi hann plocka ihop till två kakor innan det brakade lös. Wilhelm var riktig duktig och plocka och Jolie hon åt =)

Men fanns riktigt med blåbär, desto sämre var det med lingon mycket ris men inga bär.

Får bli en tur til större skogen då man har barnvakt till minstingen.


Wilhelm sprang för han var ealterad av att få gå till skogen, Jolie efter. Sedan då hon kom ikapp då Wilhelm stannade för att visa att det fanns bär och vilka vi skulle plocka så sa han till Jolie jag går före jag såtar ormen mig om vi möter någon. Då slippe du bli biten. Sötnöt min pojke.



     


    


     

Av Petra Norström - 9 augusti 2012 12:07

I lördags gjorde vi ett besök på Ulvön har inte varit där sedan 1995 eller 1996 men det såg detsamma ut. Riktigt mysigt och vi hade tur med vädret med tanke på att det regna då vi klev på båten. Det var mulet men riktigt varmt så man önskade man hade tagit kort byxor :)

Vi åt buffe med räkor, lax i olika valörer och massa rörer :) supergott! Dessutom kom solen fram då och då vart de riktigt varmt och skönt.


tack kära grannar för en bra dag med god mat och gott sällskap.


I väntan på att stiga ombord

   


Genom fönstret då vi börjar närma oss land.

    


Vi börjjar med glass :)



Underbar ros, vill ha!  


   


Uppmärksamma de söta holkarna på huset =)


 


Hemfärd, slagen hjälte! :) och min älskling då =) 

   


Av Petra Norström - 9 augusti 2012 10:24

Nu drar vi ut i vår lillskog på blåbärsjakt. Får bli en kort tripp då vädret är ganska ostadigt. sedan kanske man hinner plocka in lite hallon med.


Hoppas få ihop lite till en blåbärskaka som www.elinteg.se tipsar om.


Kan familjen smaska på ikväll då jag ska jobba på dansen på Forsmonöjet

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards