Alla inlägg under januari 2012

Av Petra Norström - 18 januari 2012 16:26


Kaninmamman

   


kaninbebisar

                 

Av Petra Norström - 18 januari 2012 12:57

Så halva veckan är avklarad. det är två dagar kvar tils jag avslutar höstterminen, så igår gjorde jag klart tentan för sista delkursen i vetenskapsteorier. På fredag är det opponering.


  • Har just avnjutit en delikat lunch herballife vaniljshake
  • Fixat schema för barn på dagis
  • Kurslitteratur för nästa vecka
  • alla papper för nästa vecka

Nästa vecka börjar jag vårterminen och det är tänkt att jag ska läsa 30 poäng Geografi och 30 poäng samhällskunskap 2. Återstår att se hur det går.


Nej åter till opponeringsuppgiften och sedan bär dte av för att hämta hem barnen och handla. Ska försöka hinna in och snusa på mina småbebisar med, så får ej glömma kameran så jag kan visa vad söta de är.



Av Petra Norström - 16 januari 2012 10:26

När dte var töväder passade jag och barnen på att vara ute och göra en snögubbe, sedan vart det öven en långhals/drake.

Wilhelm var helt överlycklig, medan Jolie var skeptisk.


   

   

Av Petra Norström - 16 januari 2012 10:11



Måste bara lägga in bilder på kaninbebisarna. Ska in där idag med och se om de öppnat ögonen då kommer fler bilder. Även på mamma till dessa små liv.



Kaninbebisarna ett halvt dygn gamla

   


Stolta pappan Harry

 


Kaninbebisar sex dagar gamla

   

Av Petra Norström - 13 januari 2012 09:15

Idag så är det fredag den 13. Vi började vår dag med att jag vaknade halv nio och aldeles tyst i huset. Jag gick ner oc stökade på lite. Har seminarium idag klockan 09.00 så ska försöka delta med två barn hemma.


Jag gck upp och väckte Jolie som sov så gott i min sän klockan nio. Men hon var fortfarande trött...


Nej frukostdags sedan ut i pulkabacken :)

Av Petra Norström - 11 januari 2012 15:13

Tre söta kaninungar blev det till slut. :)


Om någon vecka kommer de vara så söta så man bara inte vill lämna bort dem. Men så om någon är intresserad av lejonhuvadkanin så har vi tre.


Nu har jag lämnat in den sista uppgiften denna vecka så imorgon börjar jag på tentan som ska vara inlämnad på tisdag nästa vecka.


Ikväll är det tupperware hos Eva så ska iväg dit och se om man kan fynda något.


Var hos tandläkaren idag med, inga hål. Men om en månad ska jag opererabort en visdomstand. Äntligen.

Av Petra Norström - 10 januari 2012 10:30

har hänt ! man hr blivit "mormor"


Harry och Baltazar var inte två honor! Harry var en hane och vad resulterade det i ? Jo hane + hona = 5små kaninungar !


Men jag var ju där i lördags och jag tyckte inte Baltazar var något stor eller annorlunda.

Det västa med allt är väl att de kommer vara grymt söta och att man bara vill behålla dem. Vi får se hur det blir ska förbi där idag och se hur det går, för de är ju på vinterkollo och inte under vår uppsyn. Det kan ju hända att alla inte kommer överleva eller att mamman stöter bort någon. Så första steget blir nu attåka dit och kolla hur de mår, var ju där i lördags och mös och bägge var så kelsjuka och kröp upp under hakan och skulle mysa.


Nej nu blir dte göra klart lite inlämningsuppgifter, är väldigt mycket denna vecka. Nästa vecka är sista veckan och sedan är man klar med samhälle A.




Av Petra Norström - 10 januari 2012 08:00

Skolan startar och två veckor kvar av terminen. Barnen åter på dagis och hans tillbaks på jobbet.



Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards