Alla inlägg under mars 2012

Av Petra Norström - 13 mars 2012 10:43

Ja det är vad som händer i veckan. Sitter på lärocentret i ett grupprum pch studera. Får riktigt mycket gjort. Vilket är väldigt bra eftersom jag avslutar min vecka på torsdag klockan 13. Så sitter här på dagarna mellan 8-14, super att dte finns dnena möjlighet.


Klockan 13 på torsdag, då beger jag mig och hämtar junior på dagis och sedan hem och packa in all packning i bilen, lämna av Wilhelm som åker till Gävle ihelgen. Jag, Hans och Jullan tar en helg i Vilhelmina hos Helena med familj. Skönt att byta miljö för en helg! =)


Dessutom hoppas vi på finväder! Så vi kan vara ute hela dagarna. Inte denna blåst som varit sedan i söndags eftermiddag.


Åter till mina studier efter dagens lunch, en banan + apelsin.



Av Petra Norström - 12 mars 2012 07:30

Idag tänker jag läsa mellan 8 och 14, har ett seminarium mellan 10-12 så fram till dess blir det samhällskunskap, efter  det fortsätter jag med geografi och ritar kartor =)


Hade ju hellre varit hemma och umgåtts med familjen men man måste sköta sina plikter!


Av Petra Norström - 11 mars 2012 20:00

Till Wilhelms rum


   

Till Wilhelm

      



 

Till Jolie


              

Av Petra Norström - 11 mars 2012 15:16

Kollade runt och hamnade på en blogg, där en skulle köpa hund. Hon hade beeslutsångest. Då började jag fundera på vad jag skulle vilja ha för hund om jag skulle bli med hund någon gång.


      

Då skulle det nog bli en sådan sötnos =)

Av Petra Norström - 11 mars 2012 07:53

Jag sitter vid datorn och kollar runt, Wilhelm sitter och kikar Scooby Doo. Hans och Jolie ligger uppe och sover.

Solen skiner ute, idag blir det korvgrillning till lunch. Nej dags att börja förbereda frulle, magen börjar skrika efter mat.


Förresten igår såg jag mello första gången denna gången, nästa år kommer jag se ingen gång! Så extremt dåligt.

 

 

Av Petra Norström - 9 mars 2012 08:13

Denna vecka har det varit dålig med uppdatering.


Ska bli bättring på detta, anledningen är att jag håller på med en sådan intressant kurs i geografin (GIS) där man får göra egna kartor. Så har pysslat med det hela veckan. Dessutom har jag en supertråkig kurs i samhällskunskapen som handlar om demokrati, den mesta litteraturen är på engelska!


Idag har man gjort helg, så sambon åkte tidigt imorse för att pimpla lite och jag och barnen ska gå ut en sväng och stäa lite i stugan. Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Ska försöka tvätta lite, dammsuga och torka golv,


Ikväll ska vi bowla, Jolie ska få vara med mormor och morfar medan vi resterande familjen bowlar. Efter det så kommer min kära far och hämtar Wilhelm och jag och Hansstannar kvar och äter en matbit på tu man hand.


Sedan är dte helg, hoppas på bra väder så vi kan vara ute. En sväng med skidorna ned till OK falken eller en tur kanske till Jan Gullik. Mys mys


Hans var på OK falken med barnen i veckan, Wilhelm åkte 1,5 km på skidorna duktig kille som åkt skidor 5ggr =) stolt mamma!


Jolie pratar allt mer här hemma, riktigt roligt att höra hur framåt det går för varje dag. Hon kan allt själv och det kan hon verkligen. Hon ska sitta på toaletten själv, torka sig, klä sig. Det man får kontrollera är torkningen. Men super duktig tösabit.


Nästa helg blir det som det ser ut en tur upp till fina Helena och Minnah och en tjejhelg =) Det ser vi fram emot.


Nej nu ska jag ordn fram frukost och starta alla måsten här hemma först innan vi går ut!

Av Petra Norström - 8 mars 2012 08:28

Känns som det var ett tag sedan man skrev, men varit en del att stå i. Hans är nu hemma föräldraledig och jag ska då plugga. Men man vill ju gärna umgås så mycket det bara går med resterande familj.


Så nu har jag bokat ett studierum på reveljen, så det får bli så så kommer jag plugga dessa sex timmar varje dag. 8-14.


Nu åter till att göra kartor. Super roligt är det! Klart roligaste kursen hittils!

Av Petra Norström - 4 mars 2012 14:37

Och man har varit inne, därför man har så förbannat ont i munnen. Var till min underbart snälla tandläkare imorse och fick en ny tamponar i det gigantiska hålet som tanden lämnade efter sig.


Värken börjar släppa nu, så ska snöra på mig skorna och gå ut och fortsätta städa i det lilla huset på gården.


Resume av veckan som gått:


I stora hela inte mycket studier pga. huvudvärk och smärtan i hela käken. Så ska ta igen det denna vecka samtidigt som jag ska ha sportlov med familjen.


Torsdags

Jag och Jolie var på badhuset och badade, väldigt uppskattat. Fast vattnet var fan i mig iskallt. Hoppas de satsar på lite varmare vatten i det nya badhuset man fick en liten förhandsvisnig i tidningen i lördags och ser ju ut att bli toppen.


Fredags

Var vi på stan en sväng, jag var till tandläkaren. Vi var till Jolies farmor och faffa som hon tjatat efter hela dagen, så var dit en sväng på kvällen. Vart sedan en tidig kväll då man endast sov några få timmar natten innan.


Lördags

"Vinterfest" var det på byn, men fest och fest vet jag väl inte. Vi gick en sväng i parken vilken tur man hadevagnen att stödja sig emot annars hade man nog brutit ett eller två ben. Att kommun inte kan vara ute och sanda då det väl händer något.

Men i det hela tycker jag inte att man kan kalla det vinterfest. saknade de stora tälten som var i fjol, lite mer stämmning då, annars var de rätt mycke folk ute på byn.

Kvällen såg vi en film innan man knoppade tidigt.


Söndag

Idag blir dte middag hos mammsen och pappsen. Annas dagen i ett lugnt tempo. Wilhelm och Hans har varit ute en sväng och pimplat. Men dock ej fått någon fisk =) Jag och Jolie har varit hemma, hon är lite snorig och hostig.

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards