Alla inlägg under maj 2012

Av Petra Norström - 16 maj 2012 13:52

Här är det aktiviteter dagar i ända. Dagarna i ända är det slutpluggning som gäller, har snart avverkat 60hp denna termin och är överlyckklig tack vare det.

Det ger mig sporring att göra detsamma nästa termin och det innebär att jag läst två år på ett =) Därmed ett steg närmare en fullständig utbildning, ett jobb!


Här hemma så håller vi på med att göra en ny altan. Vi har grävt upp gjort lite saker runt huset som grävt ner ränner. Nu håller min sambo + far och svärfar på att mura igen två fönster i källaren och det är super duktig.


Jag håller på i trädgården och ordnar inför sommarens skörder. Barnen leker och hjälper till. Är överlycklig över att ha våra kaniner hemma, så mycket mys. Helst av våran lilla prinsessa här hemma.


Imorgon fylle rmin mormor år, så har ordnat med paket idag till henne, på söndag fyller jag år =)


Nej nu ska jag göra mig klar för att hämta betong och barnen. Ikväll är det fotbollsträning med, alltid i farten hos familjen Olsson/Norström 

Av Petra Norström - 15 maj 2012 12:27

Igår gjorde Wilhelm debut i kvartersfotbollen. Tycker de gjorde en bra match hela laget hade tränat en gång, vilken Wilhelm inte deltog i eftersom han var borta. Så de förlorade matchen med 3-2 vilket jag tyckte var bra, de spelade mot ett tjejlag, som var ett år äldre.


Riktig kul att se de små spela =)


Av Petra Norström - 11 maj 2012 20:44

Tills man blir ett år äldre.

Så jag önskar mig


 Sådana byxor fast vill ha dem i craft.  

   Lundhags byxor


  • Stinas Keramik kaffemugar + vispskål
  • Presentkort på Style it, bör klippa mig =)
Av Petra Norström - 11 maj 2012 20:26


Igår såg vi Hamilton, kan rekomendera den varmt!

Super bra. Satt på spänn hela filmen.



   

Av Petra Norström - 4 maj 2012 08:39

Barnen lämnad på dagis, sitter här med en kopp tee och väntar på att klockan ska slå nio, då börjar tentan.


Är laddad till tusen, håll en tumme eller två!



Av Petra Norström - 3 maj 2012 15:46

Helt dagvild är jag denna vecka.


Har suttit och haft tisdag idag, så vart lite småpaff då jag bläddrade igenom tidningen och insåg att det var TORSDAG. Vilket innebär tenta imorgon!


Snopet fröken Norström

Av Petra Norström - 2 maj 2012 11:59

Det vart en långhelg, barnen varit ledig sedan i torsdags.


Fredag:

Jag och Jolie var till gammelmorfars innan vi åkte hem och var ute på gården.

Vi gick promenader med cykeln. Sedan kom sambon hem och vi for på bodens och åt ute =)


Lördag

Var vi till Kramfors och gick på staden där, besökte nya konsum och Dollarstore. Sedan fikade vi på Åsas och på hemvägen stannade vi i kyrkdal på loppisen, men känns inte som det uppdaterat sitt utbud på flera år.


När vi kom hem fortsatte jag kratta och dona på ute på gården, sedan kom Bengt och Maud på middag och vi åt kyckling och färsk pasta med kladdkaka som efterrätt.


Söndag

Dagen i ära var ute aktiviteter och stök på gården. Vi grillade till middag och sedan handlade vi innan junior kom hem.


Måndag

Sista april, jag och barnen stökade på hela dagen inne och ute. Sedan på kvällen hade vi främmande och det var trevligt. Vi var på majbrasan i Multrå men blåste ganska rejält. Så vi gick hem käkade efterrätt och drack gott. Barnen somnade vid tolv. Vi gjorde natt vid halv tre.


Tisdag

Krattningen är nästan klar, bara diket kvar men måste torka lite bättre. Så började med hallonriset och ikväll ska jag färdigställa det.

Var ute fr¨n morgon till kväll. Wilhelm har 39,5 i feber.


Innan gick och la mig så upptäckte jag att det kommer elva gurkor =) Men inne i mitt fönster.

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards