Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Tänk om

Av Petra Norström - 16 februari 2012 12:45

  • Tänk om man ändå kunde vara hemma fru vilken möjligt.
  • Tänk om man ändå kunde komma på en bra ide, så man kunde öppna eget.
  • Tänk om man kunde få arbeta med det man ville.

Då ska jag försvara mina tänk om

Hemma fru vilken möjlighet, visst inte lyxfru som i programmen. Men att få vara hemma på fulltid med barnen tills de börjar skolan. Att man klarar sig så pass bra på en lön.


Att komma på en ide' så man kunde öppna ett eget företag och styra lite själv hur man jobbar, framför allt med något som man då brinner för.


Tänk om man kunde få baka hela dagarna, Jobba några timmar då och då =)


Ja tänk om, men hade om inte funnits så hade katta varit kung =)


Visst det kommer bli roligt att vara lärare då man väl är klar men just nu börjar det vara ganska ensamt på dagarna, dte är en stor skillnad på att ha klasskompisar på nära avstånd och via webben.


Men inte många år kvar, det är ju tur att man har diciplin att sitta vid datorn och plugga.








 
 
Sara

Sara

17 februari 2012 08:30

Ohh, är det tungt att plugga på distans? Jag planerar också att göra det, men är rädd för att jag ska bli less på att vara så mycke ensam. 3 år är ju lång tid att sitta hemma :P

http://nogg.se/deprimerad

Petra Norström

18 februari 2012 15:03

Vissa dagar är värre än andra, men man måste ha diciplin. Men det är ju en otrolig frihet också eftersom man kan styra vilka tider man vill plugga och jag har barnen ca 20 timmar i veckan på dagis. denna termin har jag lite mer, eftersom jag läser 60 hp poäng. Men det är ju inte lång tid av ens liv. Så får man tänka, det man saknar är någon att bolla ideer med, men vi ha rju seminarium över data och då får man lite tips.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Norström - 26 december 2013 15:43

Vaknar man upp och inser att man inte bloggat på väldigt länge... Hösten är fortfarande kvar men julen har passerat i all hast.   Julen kom och gick och den största frågan var om alla barn fick en vit jul, kunde föräldrarna avstå alkholen vill sä...

Av Petra Norström - 17 oktober 2013 11:26

       

Av Petra Norström - 14 oktober 2013 12:53

Kom just på att det var år och dar sedan jag bloggade sist, vilket det måste bli en ändring på så att jag kan blicka bakåt och se vad som hänt i mitt liv.   Idag cyklade jag in med Jolie på dagis som jag gjort de senaste två veckorna. Det slog mi...

Av Petra Norström - 13 oktober 2013 16:15

Strålande sol och 12 grader varmt. En promenad i skogen och plocka svamp =)         Synd bara att efter några dagar så tror man att någon varit in och rånat en på all svamp!   ...

Av Petra Norström - 12 oktober 2013 15:00

I år igen så har vi besökt höstmarknaden, Den bjöd på att Jolie fick åka karusellen och rida häst dessutom till hennes stora glädje köpa en ballong. Det var väl de enda förutom lite thaimat till lunch.   Efteråt i bilen på vägen hem slår tanken m...

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards