Alla inlägg under januari 2013

Av Petra Norström - 18 januari 2013 09:20

29 grader kallt, dvs myggfritt även idag.

Vaknade halv åtta av att det var alldeles tyst i huset. Ropade Jolie, hon svarade jag ska sova mer och det vart tyst...

Tog fram min Harry Potter bok och läste några kapitel tills klockan var halv nio då lilltrollet ropade nu är jag vaken. Vi gick ner och gjorde ordning en brasa. Nu får dte brinna ett tag innan vi äter frukost och sedan klär på oss för att trotsa kylan bära in lite ved, ge pippi mat innan vi går in och tar tag i fredagsstädningen!

Av Petra Norström - 17 januari 2013 10:24

Igår var det ett besök på badhuset för mig och kidsen. Vi badade mellan halv fem och sex. Vi var ensamma så gott som =) 

Var två barn när vi kom men de försvann, snacka om lugnt och skönt. Hade det kunnat varit lite temp i vattnet hade det varit bra. Jag hade sett fram emot en stund i bubbeln men så kallt som det var där så vart de ett sanbb dopp....

Jag trodde det faktiskt skulle bli bättre temp, men första gången vi var där var det okey temp, men dock inte bra. Nu var det underkänt.


Av Petra Norström - 16 januari 2013 14:27

Idag har vi lovat kidsen badhuset efter dagis, så vi far till mormor och käka lite stuvis och korv först. Sedan blir det någon timmes bad. Jag tänker inta bubbeln och gotta mig. måste komma ihåg att packa kameran.


Annars har det varit plugg hela dagen lång, likaså imorgon. Sedan på kvällen ska jag iväg på något som kommer uppdateras mer här under slutet på veckan. Ska försöka iväg på fredag och köpa gardin tyg med. 


Ne kopp tee nu innan kidsen skall hem.

Av Petra Norström - 15 januari 2013 09:55

Vid frukostbordet


Jolie: Mamma jag vill ha en ny baddräkt, jag är stor nu snart tre år.

Mamma: Jasså, är den andra för liten menar du?

Jolie: Ja jag är ju snart tre år. Den jag har är för bebis.

Mamma: Okey, vilken baddräkt vill du ha då?

Jolie: Jag vill ha en spindelmannen baddräkt!

Mamma: Tänker för mig själv.(Vart hittar man en spindelmannen baddräkt i detta samhälle?????? Då allt ska vara så puttinutt för tjejer och så tufft för killar)

Jolie jag vet inte om man kan köpa en sådan, de är nog svåra att få tag på.


Då lägger hon till minen som bara hon kan då hon jätte gärna vill ha något.


Jolie: Men snäääääälllllllaaaaa Mammmma, kan jag inte få en spindelmannendräkt!


Då kommer Wilhelm in som suttit och petat i sin filtallrik.


Wilhelm: Jolie, spindelmannen är för pojkar, de finns inte för flickor. Men du kan få låna mina badbyxor med spindelmannen!


Nöjd och belåten vart Jolie, så åt vi frukost vidare....



Detta visar vilket vridet samhälle vi lever i ! Så snälla någon bryt trenden och gör en spindelmannen baddräkt! Jah köper den!

Av Petra Norström - 15 januari 2013 09:52

Väckarklockan ringde kvart över sju, gick ner och gjorde ordning en brasa i kamin, traska ut och hämtade tidningen det regnade och var 19 minus.

Väckte barnen vi åt frulle och sedan gjorde oss klar för dagis. Fick stanna tre ggr på vägen in för att skrapa rutan. (svor som bara fan tyst för mig själv)

Nu sitter jag vid köksbordet en varm kamin som brinner och en kopp tee. Utanför fönstret så snöar det detta härliga vinterväder.

Av Petra Norström - 14 januari 2013 07:45

Åter en helg är passe, och det är måndag morgon. Man tror tempen har frusit fast på -25 grader. Det är otroligt fina dagar med solen som aspeglar sig på den vita snön så det bara glittrar. Nackdelen är att man kan inte vara ute eftersom det är så kallt.

Igår var det julgransplundring på vallaskolan vi deltog, dessutom såg jag mig själv i tidningen. Tur det var en dålig bild. 

Efter det var det hem, sambon hade gjort en utsökt soppa med färskt bröd till. Efter det så for vi en sväng med bilen. välkomnade en bebis till världen. Vad fort man glömmer att det rä så små. Att man blir sugen.. =) 

Nej nu blir dte att fixa frukost innan kidsen ska på dagis och jag åter till mina studier.

Av Petra Norström - 13 januari 2013 22:30

Nu är det definitivt över, det är slut. Har tagit farväl av tidernas bästa serie Gossip Girl jag bara älskade slutet BRÖLLOP äntligen. Tur man har boxen måste bara köpa sista säsongen så kan man återuppleva allt om och om igen.


   

Tack för alla säsonger!

Av Petra Norström - 8 januari 2013 13:29

Ja är inne på min sista delkurs nu i samhällskunskap sedan har jag mina 90 poäng som krävs för att få undervisa i ämnet på högstadiet. 

Detta innebär att jag skriver Buppsats vilket jag inte tycker är speciellt givande, inte speciellt roligt, inte speciellt tillfredställande jag har en stress inom mig som växer starkare för var dag som går. 

Så låt det bli fredag så jag får andas ut och bara njuta av helgen.


Åter till skrivandet. Nu ska tangentbordet glööö.


Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards