Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Norström - 19 februari 2012 20:00

dagen började med at vi gick ut och åkte pulka backen.

Efter det åkte vi på OK Falken och fikade.


       


Kom hem, åt lunch och Jolie fick sova 20 min medan jag skrev klart två uppgifter på en tenta. Ska lämna tillbaka boken idag.

Efter det tog jag barnen for till min mormor och morfar hälsade på innan vi for vidare till det efterlängtade besöket hos kaninerna.


       


Sedan hem och förbereda middag. Ostfylld kynglingfile inlindad i bacon och ädelostsås. Mums.


efter Jolie sovit och jag, Hans och Wilhelm spelat hans nya kunskapsspel så satt jag mig vid tentan igen.

Av Petra Norström - 18 februari 2012 15:03

Och det känns att dte varit stor kalas här igår, då vår prinsessa vart hela 2 år. Vart tog tiden vägen lixom?


Känns som det var igår då man var gravid och gick och vänta på att hon skulle komma.


Idag har dte varit slödag, har varit på stan och bytt några kläder, sedan hem haft besök av svärföräldrarna. Ätit slutet på tårtan som vart kvar.


Man är lite slut i kroppen idag, lite frusen. Är världens busväder ute. Kvällen kommer spenderas med god middag och någon bra film. Självklart ska kaminen glö hela kvällen =)


Imorgon tänkte vi oss en fika på OK falken, hoppas på lite bättre väder.


Av Petra Norström - 17 februari 2012 08:00

Idag är ingen vanlig dag då det är Jolies födelsedag.

Hurra Hurra Hurra


Jolie 2 år

 


Vi älskar dig!

Av Petra Norström - 16 februari 2012 12:51

Skola

Etik uppgift 3-4 sidor. Klart

Geografi seminarium om Afrika. Klart 

En dugga.


Hemma

Baka bullar

Fixa middag

En kaksort


Imorgon bitti

Städa och röja.

Hämta tårta och på sopstationen med skräp. 

Sedan fira Jolie hela dagen lång.

Av Petra Norström - 16 februari 2012 12:45

  • Tänk om man ändå kunde vara hemma fru vilken möjligt.
  • Tänk om man ändå kunde komma på en bra ide, så man kunde öppna eget.
  • Tänk om man kunde få arbeta med det man ville.

Då ska jag försvara mina tänk om

Hemma fru vilken möjlighet, visst inte lyxfru som i programmen. Men att få vara hemma på fulltid med barnen tills de börjar skolan. Att man klarar sig så pass bra på en lön.


Att komma på en ide' så man kunde öppna ett eget företag och styra lite själv hur man jobbar, framför allt med något som man då brinner för.


Tänk om man kunde få baka hela dagarna, Jobba några timmar då och då =)


Ja tänk om, men hade om inte funnits så hade katta varit kung =)


Visst det kommer bli roligt att vara lärare då man väl är klar men just nu börjar det vara ganska ensamt på dagarna, dte är en stor skillnad på att ha klasskompisar på nära avstånd och via webben.


Men inte många år kvar, det är ju tur att man har diciplin att sitta vid datorn och plugga.








Av Petra Norström - 14 februari 2012 12:15

   


allihopa!


Ikväll blir det myskväll med hjärtat.     


Nu ska jag skjutsa iväg barnen på dagis, sedan hem till skolböckerna igen.


Var till mormor och morfar med tulpaner och en rollopåse igår, en tidig alla hjärtans dag present. För insåg att jag inte hann dit idag =)

Av Petra Norström - 14 februari 2012 12:12



Pippi muggar till vår Pippi tjej här hemma.


        

 

Eva Solos grejer till mig.


   

Av Petra Norström - 13 februari 2012 11:55

     


Träningsbyxor, joggingskor, friluftsjacka.

Presentation


Petra heter jag 27 år gammal. Bor i ett rött hus i Multrå med sambo. Två barn Wilhelm och Jolie. Pluggar till lärare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards